sábado, 5 de diciembre de 2009

Guillem S: Barcelona


Aquesta imatge ens mostra Barcelona, especialment el passeig de Gràcia. Barcelona no pot créixer més, perquè està envoltada, a l´ oest, per Collserola, a l’est, el mar Mediterrani, al nord al Besòs i al sud el Llobregat. Es la ciutat més poblada de Catalunya perquè és la capital catalana. Està situada al Barcelonès, a la plana Litoral, concretament al pla de Barcelona. La seva costa és una costa molt modificada, donat que s’hi ha construït el port, les platges, espigons...
A aquesta foto es veuen moltes cases juntes, amb les teulades acolorides i els balcons il•luminats pel sol. Entre les cases hi distingim la Pedrera, amb les xemeneies fantasmals, les altes torres, la Mafre i l’hotel Arts, que destaquen entre les baixes cases.
També cal destacar el blau del mar amb vaixells a la llunyania. El cel destapat i serè, és d’una altra tonalitat de blau que el mar: sembla el vestit de seda d’una princesa.
El passeig de Gràcia és ample i té dues fileres d’arbres junts. Els carrers de Barcelona estan animats, però encara que estigui animat el paisatge està molt tranquil.
Allò que destaca més són les cases i el passeig de Gràcia.
Jo crec que és al matí, per això m’agradaria posar-li de nom “Barcelona matinera”.
Es una foto que em fa sentir una mica agobiat, perquè hi ha moltes cases juntes, però em sento tranquil, potser serà perquè hi ha poca gent i poca circulació de cotxes a una ciutat tant important com Barcelona.
El meu paisatge es pot definir molt ràpidament, amb quatre paraules, que són els elements amb que està format: el mar, el cel, el passeig de Gracia i les cases.